Bakan Karaismailoğlu: Yollarda yılda 7 milyar saati vatandaşlarımıza kazandırdık
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yol yatırımları sayesinde iş gücü, yakıt ve diğer tasarrufların ekonomiye yıllık 22,5 milyar dolar fayda sağladığını belirterek, “8 bin 524 kilometre doğu-batı ekseninde yüzde 91, 18 kuzey-batı yollarının 12 bin 146 kilometresi.-Güney aksının yüzde 89’unu tamamladık.” söz konusu.
Bakan Karaismailoğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün (KGM) 73’üncü Bölge Yöneticileri Toplantısı’nda yaptığı konuşmada, “yüzyılın felaketi” olarak nitelendirilen Kahramanmaraş’ta meydana gelen sarsıntının ardından devletin tüm imkanlarını seferber ederek ve Bakanlık ve vatandaşların yanına koştu.
Karaismailoğlu, bu çetin süreçte arama kurtarma ve enkaz kaldırma çalışmalarını üstlenirken depremzedelerin yaralarını sarmaya ve dertlerine çare olmaya çalıştıklarını vurguladı. “Böylesine büyük bir depremin ardından vatandaşlarımızı kısa sürede geçici barınma yerlerine alarak her günü bir önceki günden daha güzel hale getiriyoruz. AFAD ile koordineli çalışarak 1,5 milyon vatandaşımızı havadan, karadan ücretsiz tahliye ettik. , deniz ve demiryolu.Daha örgütlü ve güçlenerek çalışmalarımıza titizlikle devam ediyor, açılan yaraları sarıyoruz. Depremin neden olduğu karanlık izleri hızla kaldırıyoruz. Üzerimize düşen her şeyi tamamlayıp, hayatta kalanlarımıza rahat bir nefes verene kadar yanlarında olmaya devam edeceğiz.”dedi.
Her yıl belirledikleri stratejik plana göre kilometrelerce yol, köprü ve viyadük inşa ettiklerine dikkat çeken Karaismailoğlu, şöyle devam etti:
“Bir yandan depremden etkilenen illerimizi canlandırarak bölgenin parlayan yıldızı, Türkiye için dirençli ve sürdürülebilir kalkınmanın lokomotifi haline getirecek, diğer yandan da demir yolu, otoyol, Hava yolları, deniz yolları, haberleşme… Bugüne kadar milletimize ne dedik, teslim olduysak tuttuk. Bundan sonra da hem sarsıntının yaralarını saracak hem de ülkemizi dünya ticaretinde oyun kurucu konumuna yükseltecek stratejik atılımlarımıza devam edeceğiz. Hiç şüphesiz Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Türkiye her zamankinden daha güçlüdür.”
“KARAYOLU YATIRIMLARININ EKONOMİMİZE FAYDALARI YILLIK 22,5 MİLYAR DOLAR”
Her amaca yönelik uluslararası standartlarda karayolu ağı ile kuzeyi güneye, doğuyu batıya bağladıklarına işaret eden Karaismailoğlu, bölünmüş yolların uzunluğunu 6 bin 100 kilometreden 29 bin kilometreye çıkardıklarını söyledi. köprülerin uzunluğu 745 kilometreye, tünellerin uzunluğu 50 kilometreden 711 kilometreye çıktı.
Hayata geçirilen projelerin katkılarına değinen Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Tüm yol ağında hareket eden trafiğin yüzde 83’üne hizmet eden bölünmüş yollarda ortalama hızı 40 kilometreden 90 kilometrenin üzerine çıkardık. Böylece vatandaşlarımıza yılda 7 milyar saat kazandırdık. Kesintisiz ulaşım sayesinde vatandaşlarımıza yılda 7 milyar saat kazandırdık. yolların işletme performansını artıran trafik akışı ve seyahat süresindeki azalma, yıllık 5 milyon ton emisyon azaltımı Arazi yatırımlarımız sayesinde iş gücü, yakıt ve diğer tasarrufların ülke ekonomisine yıllık faydası 22,5 milyar yatırımlarımızla insanımızın hayatına dokunurken, Asya’dan Avrupa’ya, kuzeyden batıya, doğudan batıya ülkemizin stratejik değerinin gereği olan güçlü yol altyapımızla da insanımızın hayatına dokunuyoruz. -Batı koridorlarında, “8 bin 524 kilometrelik doğu-batı ekseninin yüzde 91’ini, 12 bin 146 kilometrelik 18 kuzey-güney ekseninin yüzde 89’unu tamamladık.”
İSTANBUL ULAŞIM KORİDORLARINA YENİ ALTERNATİF
Yap-İşlet-Devret (YİD) sistemiyle yürütülen projelerin faydalarını anlatan Bakan Karaismailoğlu, şunları söyledi:
“Ulaştırmada harcanan zaman ve maliyetleri azalttık, dış ticaret hareketliliğini artırdık, ithalat ve ihracatımızda zaman maliyetini önemli ölçüde düşürdük. Marmara ve Karadeniz’i birbirine bağlayacak Aydın-Denizli Otoyolu’nda imalat çalışmalarımız. Akdeniz Bölgesi devam.Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarını planlıyoruz.Bu otoyolların tamamlanmasıyla 580 kilometre devlet karayolu ile 6 ila 7 saat süren İzmir-Antalya arası yolculuk 440 kilometreye düşecek ve 3 saatlik yolculuk süresi Bahçeşehir-Hadımköy kesimi ve Sazlıdere Köprüsü’nün tamamlanmasıyla İstanbul’un doğu-batı aksında mevcut ulaşım koridorlarına Kuzey Marmara ile bütünleşen, yüksek kapasiteli yeni bir alternatif güzergah oluşturuyoruz. Otoyol Hasdal Kavşağı.”
Devletin sağladığı imkanlar dahilinde yeni projeleri hayata geçirirken maliyeti ekonomik olarak karşılayacak yeni formüller bulduklarını, bu zorunluluğun gerektirdiği ekonomik formülün de YİD modeli olduğunu belirten Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne atıfta bulundu. , bu model ile uygulandı. Bakan Karaismailoğlu, “Bu projenin maliyeti yaklaşık 8 milyar dolar. Bolu Dağı Tüneli’nde 8 milyar dolarlık projeyi 17 yılda bitirmek Türkiye’nin çıkarına mı, yoksa bu projeyi 3-4 yılda bitirmek Türkiye’nin işine mi geliyor? yıl para sıkıntısı çekmeden gelir gelir mi tabi ki sağduyulu herkes 3-4 yıl diyecek.tabi 3-4 yılda bitireceğiz o zaman üretim ve milli gelir artacak.çünkü veremeyeceğiz Ülke bütçesinden 8 milyar doları kısa sürede yatırımcı bu 8 milyar doları Türkiye’ye getirecek ve bu projeyi tamamlayacak, önemli bir bölümünü işletme döneminde finansal geri dönüşüm için kullanıcıdan alacaksınız. Yavuz Sultan Köprüsü’nü düşünün.Bugün Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden günde ortalama 130 bin araç geçiyor.Avrasya Tüneli’nden günde 70.000 araç olmasaydı bu 200 bin araç Fatih Sultan Mehmet’e ve 15 Temmuz Kentler köprüleri, İstanbul trafiği engellenip kilitlenecekti.” değerlendirmesini yaptı.
“ÖNÜMÜZDEKİ 30 YILIN YATIRIMLARINI PLANLADIK”
100 yıllık altyapı ihtiyacını 20 yıl gibi kısa bir sürede büyük ölçüde tamamladıklarını anlatan Karaismailoğlu, Türkiye’nin doğu-batı ayrımı gözetmeden her köşesinde dev yatırımlar planlayıp inşa ettiklerini anlattı. Bir yıl içinde hizmete giren projelere dikkat çeken Karaismailoğlu, bununla yetinmediklerini ve katılımcı bir anlayışla önümüzdeki 30 yıllık yatırımlarını planladıklarını söyledi. Karaismailoğlu, 2053 yılına kadar hayata geçirecekleri birçok otoyol projesiyle toplam karayolu uzunluğunu 8 bin 325 kilometreye, bölünmüş yol ağını ise 38 bin kilometrenin üzerine çıkaracaklarını bildirdi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ilan ettiği “Türkiye’nin Yüzyılı” vizyonunu yatırımlarla hayata geçirdiklerini vurgulayan Karaismailoğlu, Trabzon-Erzurum aksına dünyanın 3. en uzun çift tüp karayolu tüneli olan Zigana Tüneli’ni yapacaklarını bildirdi. gelecek günlerde.
Karaismailoğlu, Zigana Tüneli’nin yüzyıllar boyunca önemli bir ticaret yolu olarak Uzak Asya ve İran üzerinden Trabzon’a ulaşan güzergahta bir mühür olacağını, bu yapının bölgenin uluslararası transit ticaretine katkı sağlayacağını ifade etti.
“YENİ EYLEMİMİZ KALKINMA YOLU”
Dünya ticaretinde söz sahibi olmamız için büyük bir atak olan Orta Koridor’un ürettiği ve üreteceği potansiyel ortadadır.” Karaismailoğlu, her zaman ülke ekonomisine alternatif kanallar sunmak için çalıştıklarını kaydetti. Karaismailoğlu, “Bu kapsamdaki yeni hamlemiz ‘İmar Yolu’. Irak’ın Fav Limanı’ndan Türkiye sınırına kadar yapılacak demiryolu ve otoyoldan oluşacak bu koridor sayesinde Hindistan’dan bir bağlantı oluşturacağız. Okyanustan Avrupa’ya ve Kafkasya’ya Türkiye Yüzyılının altyapısını hazırladık Bundan sonra yeni ve dev projelerle ülkemizi bölgeler üstü bir gücün ve dünyanın en büyük ekonomilerinin arasına sokmaktan geri durmayacağız. uluslararası işbirliği, her zaman birlikte yolumuza devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.
“7 MİLYON TON YIKAMA ÇIKARDIK”
Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, Kahramanmaraş merkezli depremden etkilenen bölgelerde yürüttükleri çalışmalar hakkında da bilgi verdi.
Arama kurtarma çalışmalarının yoğun bir şekilde yürütüldüğü dönemde 4 bin 865 kişi ve 3 bin 284 makine ve ekipmanla çalıştıklarını belirten Uraloğlu, bugüne kadar yaklaşık 7 milyon ton enkaz kaldırdıklarını ve çalışmaların devam ettiğini sözlerine ekledi.
Uraloğlu, deprem bölgesindeki yol ağına da değinerek şunları söyledi:
“Toplam 9 bin 176 kilometrelik yol bölümünün sadece 184 kilometresinin hasar gördüğü belirlendi. Bu hasarların 17,3 kilometresi tünellerde, 5,1 kilometresi köprülerde meydana geldi. Bölgedeki yol ağımızın yüzde 98’i herhangi bir can kaybı yaşanmadan hizmet vermeye devam ediyor. Hasarlı kısımlarda yapılan onarım çalışmalarının ardından tüm güzergâhlarda ulaşım sağlandı. Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolunun en değerli arteri olan Bahçe ve Gaziantep’in ortasındaki yol ve viyadüklerde oluşan hasarlar Bölgede kesintili onarımlar yapılarak 24 saat içinde yol hizmete açıldı.“Karayoluna hızla paralel olan devlet yolunda trafik akışı sağlandı. Hasar gören bölümlerin kalıcı onarımlarını yapmak için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”